El enfoque reflexivo en la formación docente
El enfoque reflexivo en la formación docente
Authors
Tagle Ochoa, Tania
Authors
Date
2012-05-30
Datos de publicación:
Keywords
Formación inicial docente
Collections
Abstract
El proceso de diseñar un programa focalizado en el desarrollo de la competencia
profesional de los docentes es una tarea desafiante. En este marco, el enfoque reflexivo
considera algunos elementos que son importantes de tener en cuenta cuando se diseña
un programa de estas características, entre los cuales cabe destacar: las creencias de
los sujetos en formación, la articulación entre teoría y práctica, así como el propio
componente reflexivo.
The process of designing a Programme focused on developing teachers’ professional competence is a challenging task. Within this framework, the reflective approach includes some elements that are important to take into account in this designing process. In relation to this, the reflective approach takes into consideration the following elements: trainees’ beliefs, articulation between theory and practice, and reflection.
The process of designing a Programme focused on developing teachers’ professional competence is a challenging task. Within this framework, the reflective approach includes some elements that are important to take into account in this designing process. In relation to this, the reflective approach takes into consideration the following elements: trainees’ beliefs, articulation between theory and practice, and reflection.