La verdad de Hermes. Sobre la autoridad en los textos etnográficos
La verdad de Hermes. Sobre la autoridad en los textos etnográficos
Authors
Leibing, Annette
Authors
Date
2012-12-19
Datos de publicación:
doi: 10.7770/cuhso-V5N1-art169
Keywords
Etnicidad - Comunicación - Identidad étnica
Collections
Abstract
Se analizan cuatro "escuelas" de enfoques cualitativos para la escritura etnográfica sobre la base del rol de autor/escritor:
Naturalismo, etnometodología, emocionalismo posmodernismo (si es que tal enfoque existe). En cada uno de estos enfoques el autor se expresa desde posiciones diferentes, explorando así, desde distintos ángulos, la realidad en estudio. Finalmente, se arguye
que la combinación de estas cuatro "escuelas", cada una con sus propias limitaciones y revelaciones, podría conducir a un entendimiento más amplio de los demás y de nosotros mismos.
Four different "schools" of qualitative approaches to ethnographic writing are analyzed regarding the role of the author/writer: Naturalism, ethnomethodology, emotionalism and posmodernism (if there is such). Each show the author from a different position, exploring different angles of the world under research. It is argued that the combination of these four "schools", each with its own limitations and revelations, would lead to a broader understanding of the other and ourselves.
Four different "schools" of qualitative approaches to ethnographic writing are analyzed regarding the role of the author/writer: Naturalism, ethnomethodology, emotionalism and posmodernism (if there is such). Each show the author from a different position, exploring different angles of the world under research. It is argued that the combination of these four "schools", each with its own limitations and revelations, would lead to a broader understanding of the other and ourselves.